Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


TVR Sagaris

2009.01.16

TVR Sagaris

 

A viking fejsze

Valamivel több,mint egy évig tartó fejlesztése után 2005-re készült el az exkluzív sportkocsikat készítő brit TVR legújabb alkotása,az 50000 fontba kerülő Sagaris.Az alváz és az autó arányai a jóval szelídebb és olcsóbb T 350C-re hasonlítanak,azonban az extrém és agresszív formai kiegészítők miatt úgy néz ki,mint egy vérbeli versenyautó,amely valahogyan közúton találta magát.Kihívó alakja láttán érthetővé válik az elnevezés is:a vikingek harci fejszéjét hívták Sagarisnak.A TVR gyári tesztpilótái szerint a Sagaris jóval szélsőségesebb reakciót vált ki a járókelőkből,mint az utóbbi 15-20 év során a gyár bármely más típusa.A Sagaris ötlete még 2003 nyarán fogalmazódott meg Peter Wheeler,az akkori cégtulajdonos és Graham Browne főtervező agyában,amikor először felmerült,hogy a T350C-ből GT-versenyautót kéne faragni.Amikor a 19 colos keréktárcsákkal és merészen domborodó kerékjáratokkal ékített prototípus elkészült egyértelművé vált,hogy a lehetőségek széles skálája nyílt meg.

A fejsze formája

Browne szerint pont a legjobb pillanatban érkezett a Sagaris.Éppen befejeztünk egy konzervatív autót,a Tpyhon-t egy másik hasonló,a Tuscan kabriolet bemutatójára készültünk.Úgyhogy a Sagarissal szabadjára engedtük képzeletünket.Egyedül az oldalablakok formájában köszön vissza a T350C.A motorháztetőn ráadásul két segédtetőt integráltak,amelyek sebességtől függően nyílnak vagy záródnak,s segítik a motor hűtését.Ezt a célt szolgálja az első kerékjáratok tetejébe faragott négy-négy hűtőnyílás is.A hűtőrács helyén található közönséges karosszériaelem szinte súrolja az utat.Viszont kétoldalt belső szárnyak segíti a légáram útját az olajhűtő,a fékek és a motor irányába.Hátul még több hűtőnyílás sorakozik,s az egyedi L-alakú hátsó lámpasor szépen kiegészíti a gömbölyded farrészt.A képet egy függőleges légterelő teszi teljessé,amelyet alumíniumból készült tartókra csavaroztak.Erre a még nagyobb leszorítóerő miatt volt szükség.Azért készült áttetsző műanyag ötvözetből,hogy hátulra is ki lehessen látni.A vezető feje feletti kidudorodás az 1950-es és 1960-as évek LeMans versenyautóit idézi,a cél ugyanaz:elférjen a vezető sisakba bújtatott feje.Az utastér nem túl tágas,a középkonzolt elég magasra helyezték,hogy a csővázat takarja.A műszerek elrendezése,a kapcsolók mind-mind a TVR-től megszokott elrendezést követik.A bőrrel borított kagylóülés és az alumínium borítású váltókar is régi ismerősök,csakúgy,mint a padlóhoz rögzített könnyűfémből készült pedálok.Menettulajdonságok?A TVR állítása szerint a Sagaris 0-96 km/h sebességre négy másodperc alatt gyorsul,végsebessége pedig meghaladja a 300 km/h-t.A Sagaris műszaki alapjai követik a TVR-től szokásos megoldásokat:csővázra húzott üvegszálerősítésű műanyag karosszéria,háromszög lengőkaros független kerékfelfüggesztés és saját fejlesztésű négyliteres,soros hathengeres motor.Az alumíniumból készült erőforrás 400 lóerő maximális teljesítményre képes 7000-es percenkénti fordulatszámon,420 Nm forgatónyomaték 5250-es percenkénti fordulatszámtól.Az autó száraz tömege kb. 1100-1200 kg,bár az alváz része egy bukókeret is,amely a hátsó ablakon keresztül szépen látszik.Megmaradt a prototípus 19 colos keréktárcsái.Peter Wheeler,a távozó cégtulajdonos hattyúdala volt a Sagaris.Nyikolaj Szmolenszki,a TVR új brit tulajdonosának több kétes manővere után 2006. végén leállt a blackpooli üzem.

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.