Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Porsche Carrera GT

2009.01.14

Porsche Carrera GT

2003-ban a Genfi Autókiállításon mutatkozott be a XXI. századi szupersportkocsi generáció legújabb tagja,a valaha épített legerősebb Porsche,a szériagyártású Carrera GT.A sorozatgyártású változat a 2000-es Párizsi Autókiállításon bemutatott prototípustól csupán néhány részletében különbözik.Ezek közül a legjelentősebb a könnyűszerkezetű, szénszálerősítésű műanyagból készült tető.A két darab egyenként két és fél kilós panel könnyedén kiemelhetők és a csomagtartóban tárolható,ha valaki hajborzoló élményekre vágyik.Mivel az eredetileg 5,5 literes motor nagyságát megnövelték ezért az autó orrán és oldalán található hűtőnyílásokat meg kellett nagyobbítani.Egy lehelletnyit igazítottak a fényszórók alakján is,a bukócsöveket pedig megvastagították.A Porsche kaliforniai tervezőstúdiójában megrajzolt,a lehető legnagyobb leszórítóerő elérését megcélzó kontúr azonban változatlan maradt.120 km/h sebesség felett nyílik ki a hátsó szárny.Ezen kívül egy diffúzor segít a kupé úton tartásában.Erőforrás tekintetében a Porsche szakított évtizedes hagyományaival és V10-es aggregátot helyezett a motorháztető alá.Az eredetileg versenycélokra szánt motort úgy módosították,hogy a mindennapos használatot is kibírja.A hátsó tengely előtt elhehyezett V10-es külön segédkeretet kapott,hogy ezzel is csökkentsék a karosszéria rázkódását.Dacára annak,hogy a Porsche történelme során már többször bebízonyította,hogy remek összkerékhajtású típusokat képes építeni,a Carrera GT 612 lóerőnyi teljesítménye és 590 Nm forgatónyomatéka csakis a hátsó tengelyre nehezedik.Ezen kívül hiányzik a mostanában divatos félautomata,kormánykerékről kapcsolható váltó,helyette hagyományos hatsebességes kéziváltóval lehet előcsalogatni a motorban rejlő tartalékokat.Aki elég ügyes az megpróbálkozhat a gyári gyorsulási adatok reprodukálásával:az 1380 kilogramm tömegű autó 3,9 másodperc alatt 100 km/h sebességet ér el és 9,9 másodperccel az indulás után már 200 km/h-val is száguldhat a sofőr.Nem véletlen,hogy hátul 335/30ZR20-as,elöl pedig 265/35ZR19-es gumikat találunk.

A technológia színe,java

Természetesen a csúcstechnológia alkalmazása itt sem maradt el.A karbonszálas műanyagból készült karosszériaelemeket speciális kötőanyaggal rögzítik,amely nagyfokú szilárdságot tesz lehetővé.Ezen kívül a 911 GT2-höz kínált kerámiából készült fékek mellett immár a tengelykapcsoló is kerámiabetétes,amely az új szerkezeti anyagoknak köszönhetően nagyobb teherbírású és kisebb méretű.Az utastérben a bőr és könnyűfém izléses kombinációja uralkodik.A műszerfalon a krómszegélyes kijelzők között a fordulatszámmérő a leghangsúlyosabb.A 440 000 dollárba kerülő kétülésest a Porsche vadonatúj lipcsei üzemében szerelték össze,ahol a tulajdonosok átvehették új játékszerüket,majd azt a közeli FIA-engedélyes tesztpályán ki is próbálhatták.Összesen 1270 Carrera GT készült.

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.