Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Maybach Exelero

2009.01.14

Maybach Exelero

2005. májusában az autós újságírók álla szinte egyszerre koppant a berlini Tempodrom versenypálya betonján,amikor a Fulda gumigyár ihletésére megszületett Maybach Exelero luxuskupé kigördült a hangárból.A lélegzetelállító,2660 kilós alkotás egyik szinte felfoghatatlan jellemzője,hogy akár 350 km/h sebességel is képes robogni.Az éjfekete színű prototípus kívülről maga a megtestesült gonoszság csíkszemeivel,Darth Vader maszkjára emlékeztető hűtőrácsával,lapos,agresszív formájával.A Maybach designer csapata és a pforzheimi egyetem formatervező diákjai által megálmodott külsőt az olasz Stola műhelyében építették meg.Az ötletadó a német Fulda volt,amely Exelero különösen nagysebességű járművekhez ajánlott gumiabroncsához keresett megfelelő tesztjárművet.Ki tudja úton-módon,de felrémlett előttük,hogy 1938-ban az egyik legutolsó Maybach személyautót,pont a Fulda kérésére látták el különlegesen áramvonalas karosszériával.A kérdéses jármű,amely az SW38 Aerodynamic nevet kapta nem csupán a próbafutamokon tett jó szolgálatot,de autókiállításokon is úgy a Fulda,mint a Maybach számára hatalmas vonzerőt kölcsönzött.66 év elteltével hasonló indíttatásból született meg az Exelero,a Maybach 57 alapjaira épített luxuskupé.A műszaki alapokra sem lehet panasz:az 5890 mm hosszú,2140mm széles,1390 mm magas Exelero V12-es biturbó motorja 700 lóerő teljesítményre,s nem kevesebb,mint 1020 Nm forgatónyomatékra képes.Az éjjfekete legenda keréktárcsáin ott díszeleg a Fulda büszkesége,a 315/25ZR23 méretű gumiabroncs.Wilhelm Maybach az autózás hőskorában kezdte August Ottóval és Gottlieb Daimlerrel.Közösen dolgozták ki a négyütemű motor elvét.

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.