Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Maserati MC12

2008.11.21

Maserati MC12

37 éves kihagyás után,2004-ben a Maserati új versenyautóval jelentkezett.Az eredeti MCC azaz Maserati Corse Competizione névre hallgató szépvonalú kétüléses fejlesztésre a Maseratit irányító Ferrari is rábólintott.Az MCC lényegében a Ferrari Enzo fődarabjaira épült,ennek megfelelően a két autó tengelytávja,keréktávja megegyezik.Ezen kívül a 630 lóerős V12-es motort és a hatfokozatú sebességváltót is eredetileg az Enzo-hoz fejlesztették ki.A szélcsatornában végzett kísérletek során alakult ki a jármű végső formája.E munkálatokban Giorgetto Giugiaro és a McLaren F1 megszületésében is aktív szerepet játszó Frank Stephenson is részt vett.Végeredményében az MC12 nevű csodajárgány csak nyomokban emlékeztet az Enzora.A 2004-es Genfi Autókiállítás egyik sztárja lett az új Maserati,amely bár külsőleg alig álcázott versenyautó,alkotói mégis inkább vérbeli nagysebességű túrakocsinak szánták.A Ferrari Enzo amelynek alapjaira épül,viszont azt szeretné megmutatni milyen élményeket él át Michael Schumacher egyes vasárnap délutánokon.A különbségek jól érzékelhetőek:az Enzo hangosabb,erőszakosabb.A Maserati szekvenciális váltója révén könnyebben kezelhető.Vessünk azért egy pillantást az utastérre is,amely jobban megközelíti a luxus fogalmát,mint az Enzo kabinja.Ez a BrighTex nevű lágy tapintású kárpitanyagnak köszönhetően,amely a műszerfalon és az ejtó belső felületén található.Azonban szó sincs zsúfoltságról példának okáért nincs hi-fi berendezés,ráadásul a nyers megoldások sem hiányzanak:a közszemlére tett bukócső,a feketére festett tűzfal a fej mögött,az enyhén koszos fekete kötőanyag,amely a szélvédőt a kerethez rögzíti.A kagylóülésben könnyű megtalálni a kényelmes pozíciót,a kezelőszervek kézre esnek,s a majdnem teljesen függőleges A-oszlopok megkönnyítik a kitekintést.

Kép

Pirelli

A gumikat szállító Pirelli cég egyik munkatársa szerint egy új mintázat segítségével 20 százalékkal több leszorítóerőt értek el,mint a más 335/35 méretű guminál szokásos.Szükség is van ekkora gumikra,hiszen az MC12 0-100 km/h sebességre 3,8 másodperc alatt gyorsul,végsebessége 330 km/h.Mivel a FIA GT kategória egyik előírása,hogy legalább 25 darabos,kózúti közlekedésre alkalmas szériát kell legyártani minden résztvevő autóból ezért az MC12-ből 2004.folyamán 25 darabot,majd 2005-ben újabb 25-öt értékesítettek darabonként 600 000 eurós áron.Az MC12 óriási reklámlehetőségnek bizonyult a Maserati számára.A sikerre való tekintettel 2006-ban egymillió eurós áron 12 darab különleges,Corsaverzió is készült.Ezeket a tulajdonosok már kizárólag csak versenypályákon tudják megkergetni.Az utcai változat a hagyományhoz való visszatérés jegyében csak fehér-kék színben kapható.E két szín az America Camoradi (Caster Motor Racing Division) istálló színe.Az ő első számú pilótájuk Stirling Moss a híres Maserati Tipo 60-61 Birdcages-el versenyzett a XX. század hatvanas éveinek az elején.A Maserati emblémája Poszeidon görög isten,a tengerek királya,Zeusz és Hádész testvére is jelen van három ágú szigonyával,mellyel parancsol a tenger hullámainak.A Maserati a múlt század első felében,a két világháború között kezdődött.Öt testvér üzemeltetett Bolognában (Olaszország) egy versenyautó készítő műhelyt,majd eladták.Adolfo Orsi olasz iparmágnásnak 1939-ben.A hatvanas évek végén a Citroën,majd a Peugeot,aztán DeTomaso a Ghia tulajdonosa birtokolta,tőle vette át a kilencvenes években a FIAT.Az olasz gyáróriás rengeteg pénzt költött a Maseratira,hogy biztosítsa annak jővőjét.

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Maserati

(Gazdag, 2012.10.12 16:15)

Apának is van Maseretije.Csak sokkal szebb és apa Spanyol.