Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Leblanc

2008.10.14

Leblanc

Úgy tűnik az új évezred új kihívásokat szült az autókonstruktőrők között is.A cél a leggyorsabb közúti közlekedésre alkalmas személyautó elkészítése.Mióta a McLaren F1 1995-ben alaposan megemelte a mércét,számtalan cég próbálkozott a brit sportkocsi uralmának megdöntésével.A 350 km/h sebességet meghaladó járművek exkluzív klubja 1999-ben új játékossal bővült:a svájci Wysstee cég Caroline nevű alkotásával.A Dauer 962 LeMans-hoz hasonlóan a Caroline is egy közútra szelidített versenyautó.Bár kétliteres,négyhengeres turbófeltöltős motorja csupán 512 lóerő teljesítményű,viszont 785 kilós tömege révén Ferrarikat megszégyenítő menetulajdonságokkal bír.A 425 000 euróba kerülő kétüléses mellé 2005-ben csatlokozott a még elképesztőbb Mirabeau.A wysstee a dallamos nevű kétülésessel ugyanazt a receptet követte,mint a Caroline-nak a FIA LeMans résztvevő versenyautókra vonazkozó szabályainak figyelembe vételével,igyekeztek egy,a normál utakra is ráengedhető sportkocsit készíteni.A négy és fél méter hosszú,812 kilós Mirabeau egyik meghökkentő érdekessége,hogy 4,7 literes,kb. 700 lóerő teljesítményű motorját a készítők a svéd Koenigseggtől vásárolják csakúgy,mint a hatfokozatú szekvenciális váltót.Bár az is igaz,hogy a Koenigsegg és a Leblanc teljesen eltérő filozófiát testesítenek meg.A több,mint félmillió eurós Mirabeau kényelmében,felszereltségében messze elmarad a skandinávok büszkeségétől.A Mirabeau igazán a versenypályákon van elemében.

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.