Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Lamborghini Murcielago

2008.10.09

Lamborghini Murcielago

Murszi-é-lágóóóó oktatta ki az újságírókat a Lamborghini sajtókapcsolatokért felelős munkatársa a 2001-es Frankfurti Autókiállításon az első Audi felügyelet alatt kifejlesztett Lamborghini,a Diablo utódjának szánt Murcielago premierje után.A dallamos nevű kupé formatervét Luc Donckerwolke rajzolta meg.Az agresszív külsőben felfedezhetők a nagynevű elődök,de a belga designer kellő agresszívitást és modern jellemvonásokat is beépített az összességében csábító külsőbe.A Murcielago a Diablo V12-es motorjának átdolgozott,6,2 literes 571 lóerős változatát kapta meg,amelynek segítségével 0-100 km/h-ra mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsul,végsebessége pedig 330 km/h.A műszaki alapokat is a Diablo szolgáltatta,de a futóműveket,a kormányt is átdolgozták.A merevebb karosszéria és a hatfokozatú váltó sokat javított az autó kezelhetőségén.Nagy sebességnél a két fázisban nyíló hátsó spoiler segít úton tartani a Murcielagot.130 km/h-nál csak félig nyílik ki a szárny,220-nál pedig teljesen.A Murcielago kezdőára 150.000 dollár volt.2002-ben érkezett az első bizonyíték a Murcielago tudására,amikor az olasz Nardo pályán három sebességi világrekordot,így a 100 km-es és a 100 mérföldes távon elért átlagsebességét is megdöntötte.

Kép

Szülinapi Murci!

2003-ban a Lamborghini 40. születésnapjára jelent meg a Murcielago 40 anniversary Verde Artemis vagyis jádezöld színű fényezéssel,antracit-szürke ötküllős keréktárcsákkal és új kipufogórendszerrel.A Murcielago kupé sikerét tovább növelte a 2004-ben piacra dobott nyitott Roadster.Négy év alatt,több mint 2000 darabot értékesítettek a Murcielagoból.2006-ban elérkezett a modellfrissítés ideje.A Murcielago LP640 láttán még az ínyencek is csettintettek.A modellvariáns nevében az LP a Longitudinale posteriore azaz a hátul hosszirányban elhelyezett motorra utal,míg a 640 a szóban forgó erőforrás teljesítménye.A Lamborghini az Audi motorspecialistái segítségével a mai szemmel nézve ősöreg,még a nyolcvanas évek végén a Diablohoz kifejlesztett V12-es motorban rejlő lehetőségeket aknázta ki.Az eredetileg 5,7 literes,az alap Murcielagoban 6,2 literes meghajtómű hengerűrtartalmát 6,5 literre növelték,lecserélték a hengerfejeket és a vezérműtengelyt,optimalizálták a kipufogórendszert.Újdonság a változtatható szelepvezérlés és az elektronikus gázpedál alkalmazássa.Az LP640 maximális forgatónyomatéka 660 Nm,amelyet 6000-es fordulatszámon ad le.Az autó szerkezetileg is átalakult:a jellegzetes felfelé nyíló ajtók és a tető acélból készült,míg a karosszéria szénszálerősítésű műanyagból.Mindezek az átalakítások azt eredményezik,hogy a csúcs Lambo 0-100 km/h sebességre 3,2 másodperc alatt gyorsul,végsebessége kb. 340 km/h.Akkor,amikor a Lamborghini egyik legnépszerűbb piacán,az Amerikai Egyesült Államokban a márkahívő celebritások,zenészek,színészek egyre másra tűnnek fel TV-műsorokban nagyon fontos,hogy az LP640 ne úgy nézzen ki,mint egy közönséges Murcielago.Erre szolgál a Batman autókhoz méltó sötétszürke fényezés,látványos éjfekete keréktárcsákkal és narancssárga ablakokkal kombinálva,továbbá a kisebb fazonigazításon átesett orr- és farrész.Az utastér érdekessége a rombusz alakú öltéssel egydivé varázsolt Q-citura bőrkárpitozás.A műszaki részletek kedvelőinek ajánlott az átlátszó motorfedél bejelőlése az opciós listában.A választható kiegészítők között szerepel szénszál porcelánötvözetből készült féktárcsa,amely az elöl 380 hátul 355 mm méretű hűtött acéltárcsákat válthatja le és a Hermera fantázianevű keréktárcsákra húzható különböző 18 colos Pielli P Zero gumiabroncsok.Természetesen az LP640 is kapható nyitott,Roadster változatban.

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.