Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Lamborghini Gallardo

2008.10.12

Lamborghini Gallardo

Még egy agresszív bika

Az egyik legismertebb olasz sportkocsikészítő műhely,a Lamborghini 2003-ban ünnepelte a 40. születésnapját.Ez az évforduló pompás alkalomnak bizonyult a régóta várt kis-Lambo bemutatására.A Lamborghini története során már gyártott párhuzamosan nagyobb,V12-es motorral szerelt exkluzív modelleket és kisebb,olcsóbb de hasonlóan sportos V8-as kupékat.A Countach mellett egy ideig a kínálatban szerepelt az Urraco,majd a Jalpa.Mire azonban a Diablo-t 1990-ben bemutatták,a cég pénzügyileg leromlott.Így nem volt lehetőség új típus kifejlesztésére.Persze ami tőlük tellet azt megtették,így 1995-ben az ItalDesing bemutatta a Calá nevű tanulmányautót,amely már a baby-Lambo előfutára volt.Amikor 1998-ban az Audi átvette a Lamborghini fellett az uralmat,nemcsak a Diablo utódjának fejlesztése vett új irányt.Míg a 2001-ben bemutatott Murcielágo még részben a múlt örökségét hordozza magával,a Genfben bemutatott Gallardo már teljes egészében a német cég kézjegyét hordozza magán.Éppen ezért halasztották el a bemutató időpontját,hiszen az autónak nemcsak a hagyományos olasz sportkocsi elvárásoknak,hanem az Audi típusoktól elvárt minőségi követelményeknek is meg kellett feleljen.Az új Lamborghini neve természetesen ismét bikához kapcsolódik,jelen esetben Francisco Gallardo 18. századi tenyésztőhöz,aki egy különösen agresszív bikafajtát hozott létre.

Kép

Harcias,de kényelmes

A kétüléses,összkerékhajtású kupé igyekszik megfelelni a harcias bikához kapcsolodó képzetekhez.Ötliteres,500 lóerős V10-es erőforrását a Lamborghini saját motorgyártó üzemében készítik.Ennek segítségével akár 300 km/h-t meghaladó sebességre is képes az 1400 kg tömegű 4,3 méter hosszú Gallardo.A félautomata,kormánykerékről kapcsolható szekvenciális váltót itt egear-nak keresztelték el,de az igazi mestertervezetők valószínűleg a hatsebességes kéziváltó mellett voksolnak.Az Audi hatását tükrözi az alumíniumból készült térhálós váz és az ESP úttartás figyelő rendszer is.Az autó formájának kialakításában részt vett az ItalDesign és Luc Donekerwolke,az Audi belga származású stardesignere,aki a Murciélago formájáért is felelős volt.A Gallardo sikere minden előzetes várakozást felülmúlt.Pontosan eltalálta a vásárlók ízlését,s hozzájárult a Lamborghini felemelkedéséhez.2005-ben jelent meg a Gallardo SE,egy 250 darabos különleges széria,amelyet a kétféle árnyalatú külső fényezés tett összetéveszhetetlenné.A tető,a motorháztető,az első- és hátsó légterelő és a visszapillantó tükrök foglalata feketében pompázott,míg a karosszéria többi részét szürke,fekete,sárga,narancsszínű vagy zöld árnyalatúra fújták.Lecserélték a könnyűfém keréktárcsákat,s a mögöttük megbúvó féknyergek zöld vagy sárga színe is hozzájárult a színkavalkádhoz.A váltót átkalibrálták,s így a sportkupé 4 másodperc alatt érte el a 100 km/h sebességét,s végsebessége 315 km/h volt.2005. végén jelent meg a nyitott Murcielago kisöccse,a Gallardo Spyder.Az SE-hez kínált erősebb,520 lóerős tízhengeres a Spyder-be is bekerült csakúgy,mint az átkalibrált hatfokozatú váltó,a javított kormánymű és az átalakított felfüggesztés is.Ami viszont teljesen egyedi az a vászontető megoldása.A hátsó felépítmény helyén szénszálerősítésű műanyagból készített hatalmas motorháztető terpeszkedik,s a tetőmozgató hidraulika ezt a hatalmas panelt emeli fel először,hogy alóla kibújhasson a vászontető.A gombnyomásra működő szerkezet 20 másodperc alatt végzi el a kellő műveletet.Bár az első pillantásra az egész roppant komplex benyomást kelt a végeredmény az ami igazán számít.S mivel a Spyder csupán 60 kilóval nehezebb,mint zárt társa, viszont annál erősebb,így zárt tetővel 314 km/h,nyitott tetővel 307 km/h végsebességre képes.Ráadásul 0-100 km/h sebességre 4,3 másodperc alatt sprinttel.

Kép


 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.