Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Lamborghini Diablo

2008.10.08

Lamborghini Diablo

1985-ben a Lamborghini megkezdte a Countach utódmodelljének kifejlesztését.A Diablo névre keresztelt újdonság 1990-ben mutatkozott be, s egészen 2001-ig maradt gyártásban.A spanyolul ördögöt jelentő Diablo egy,a XIX. században Verague hercege által felnevelt híres bikára utal.A Diablo megfelelt hírének:a kitűzött 315 km/h-s sebességhatárt túl is szárnyalta.Csakúgy,mint korábban oly sokszor,a Lamborghini most is Marcello Gandinit bízta meg a formaterv elkészítésével.Amikor a Chrysler 1987-ben megvásárolta a Lamborghini tulajdonjogát,Gandininek az amerikai autógyár utasításait is végre kellett hajtania.A javasolt változások miatt a Diablo nem lett annyira agresszív külsejű,de jelentősen javult a belső tér kidolgozása és a kényelem.Összeségében Gandini elégedetten tekinthetett a megvalósult szuperkupéra.A Chrysler befolyás az autó utasterén is érződött.A speciális bőrrel borított ülés csakúgy,mint a kormánykerék állítható volt.A sofőr méretre szabott ülést is rendelhetett.Az Alpine által szállított hi-fi berendezésbe a vásárló kívánságainak megfelelően CD lejátszó vagy kazettásmagnó került.A CD váltó és a mélynyomó csak az opciós listára fért el.Akit a 240 000 dolláros alapár nem riasztott el,10500 dollárért különleges,Breguet órát és további 2600 dollárért az autóhoz illő börönd készletet is rendelhetett.

Kép

A Chrslertől az Audiig

A Lamborghini hosszú ideje jól szolgáló V12-es motorjának méretét 5,7 literre növelték,s beépítettek egy befecskendező rendszert is.Így a Diablo első változata 500 lóerő teljesítményre volt képes,s akár 325 km/h sebességgel is roboghatott.A motor hűtéséről a hátsó lökhárító gondoskodott,amely egyben a légterelő funkcióját is ellátta.A kocsitest legtöbb eleme alumíniumból készült.Az ajtók szokásos Lambo-stílusban felfelé nyíltak,s az oldalablakokat elektromotor mozgatta.Az évek során a Lamborghinni folyamatosan csinosítgatta a Diablot.Annak érdekében,hogy még több vásárlót meghódítsanak létezett összkerékhajtású,targatetős változat,s készült jó pár limitált példányszámú,különleges felszeretségű modellvariáns is.Egy időben létezett verseny Diablo is.Bár már 1992-ben bemutatták,az összkerékhajtású Diablo VT Roadster sorozatgyártása csak 1995-ben indult meg.A leemelhető szénszálerősítésű műanyag tetőelem kivételével a nyitott Diablo csak néhány apróságban tért el zárt társától.1994-ben a Chrysler túladott a Lamborghini-n.Néhány évig indonéz befektetők próbáltak úrrá lenni a kis manufaktúra gondjain,de az ázsiai gazdasági válság miatt a Lambo hamarosan ismét eladósorba került.Az új gazda 1998-ban az Audi lett,amely néhány év alatt addig sosem látott sikersztorivá fejlesztette az exkluzív gyárat.Az Audi színrelépésével egyidőben jelentős átalakításon esett át a Lamborghini Diablo.Eltűntek a felnyíló fényszórók,lecserélték a fékeket,s a jármű külsejét új kerekekkel tették még csillogóbbá.Az új,változtatható szelepvezérlés segítségével a V12-es motor immár 530 lóerő sebességre volt képes.2001-ben érkezett a Diablo utódja,a Murcielago.

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.