Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Koenigsegg

2008.10.06

KoenigseggKép

A svéd Christan von Koenigsegg nevét alig néhány év alatt megismerték az egész világon.Koenigsegg volt az aki bebizonyította,hogy Skandináviában is készülhet exluzív sportkocsi.Addig ha bárki olyan autót szeretett volna találni,amelynél a 320 km/h is csak egy érték a kijelzőn,akkor a McLaren F1-től a Jaguar XJ220-ig,a Pagani Zonda-tól a Ferrari Enzo-ig,az SLR-től a Carrera GT-ig olasz,német és brit márkák közül választhatott.A Koenigseggbe rengeteg tiszteletreméltó mérnőki teljesítményt zsúfoltak.Kezdésnek mindjárt ott a szénszálból készült központi csőváz,amelyet a cég saját maga állít elő.A mindössze 62 kilós vázkeretet szénszálerősítésű műanyagból készült karosszériával burkolták be.Az első Koenigsegg,a CC8S prototípus lelke egy alaposan átmasszírozott 4,7 literes V8-as Ford erőforrás volt kovácsolt dugattyúkkal és főtengellyel.Egy akár 1,2 bar nyomásra képes Vortee kompresszor segít a megfelelő teljesítmény elérésében.A végeredmény önmagáért beszél:655 lóerő 6800-as percenkénti fordulatnál,illetve 750 Nm 5000-es percenkénti fordulatszámtól.2004-ben érkezett a CCR Lysholm gyártmányú kompresszorral,806 lóerős teljesítménnyel,amelyhez 5700-as gyorsabb,viszont a Guinness Rekordok Könyve szerkesztősége által meghatározott ellenőrzött körülmények között még nem tesztelték.Fordulatszámon elérhető 920 Nm-es forgatónyomaték társult.A sci-fi filmeket idéző kétüléses 2005. február 28-án az olasz Nardo tesztpályán 387,87 km/h-s sebességgel új világrekordot állított be.Ezzel a MeLaren 12 éves rekordja dőlt meg.A Bugatti Veyron még ennél is gyorsabb,viszont a Guiness Rekordok Könyve szerkesztősége által meghatározott ellenőrzött körülmények között még nem tesztelték.

Kép

Kép

A Koenigsegg Amerikában

2006-ban az első kísérleti Koenigsegg megszületésének 10. évfordulója alkalmából mutatkozott be az amerikai piac biztonsági és környezetvédelmi előírásait figyelembe vevő CCX azaz Competition Coupé X.A CCX technikai adattáblázatában 395 km/h + - szerepel a végsebesség rovatban,de ennek bizonyítására még nem került sor.A CCX tágasabb,áramvonalasabb és biztonságosabb,mint a CCR.Elöl lecserélték a lökhárítót,javítottak a féktárcsák hűtésén,kicsit igazítottak az első lámpabúrákon,s az autó mindkét oldalára az Amerikában kötelező irányjelzők kerültek.A motorháztetőbe új légbeömlőnyílást faragtak,s az első kerekek előtt is két új légrés található.Az autó farára egy üvegtetőt biggyesztettek,amelyen keresztül a motor minden egyes részlete szemügyre vehető.A saját fejlesztésű 806 lóerő teljesítményre és 920 Nm forgatónyomatékra képes 4,7 literes,két turbófeltöltős V8-as motor új hengerfejet,vezérműtengelyt és motorvezérlést kapott,így biztosították a megfelelő károsanyag kibocsátási szintet.Az utastérben 5 centivel több a fejtér,ráadásul a Sparco segítségével kifejlesztett új,szénszál szerkezetű,dönthető háttámlájú kagylóülések révén is nőtt a komfortfokozat.Az opciós listán szénszálból készült,a magnézium keréktárcsáknál 3 kilóval könnyebb felnik, visszapillantó kamerák,tolatóradar,személyre szabott vezetési tanfolyam és autósport rendezvényekre szóló belépők szerepelnek.Ha valaki mindezeket bejelőli,a CCX ára még akkor sem lépi túl a 600 000 dollárt,azaz jóval olcsóbb,mint a Bugatti Veyron.

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.