Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ferrari F50

2008.10.03

Ferrari F50

Miután 1992-ben az F40 gyártása befejeződött,a Ferrari három éven keresztül valódi csúcsmodell nélkül maradt.Mérnőkei azonban ez idő alatt is lázassan dolgoztak.Luca di Montezemolo,a cég új vezetője sugallatára az 1991-es 642-es típusjelzésű Forma 1 versenyautót használták kiindulópontnak egy új,minden addigi sportkocsinál csodálatosabb alkotás létrehozására.Az F50 nyilvános premierjére 1995-ben a Genfi Autókiállításon került sor.Az újdonság,a V12-es erőforrás az 1991-es szezonban versenyeztetett 642-es típusjelzésű versenygép motorjának utcai használatra is alkalmassá tett változata volt.Az F50 másik érdekessége a leemelhető tetőpanel,amelynek segítségével a tulajdonosok néhány pillanat alatt a Berlinetta karosszériás járműből igazi roadstert kreálhattak.Ilyen megoldáshoz addig egyetlen másik szupersportkocsi-gyár sem folyamodott.

Kép

Már a szénszálból készült monocoque váz is a Forma 1 hatását tükrözte.A motort közvetlenül a vázhoz csatlakoztatták,mint teherviselő elemet,ami később rengeteg problémát okozott,hiszen a motor rezgéseit nem lehetett elszigetelni az utastértől.A szénszálerősítésű műanyag használata következtében a karosszéria még nyitott állapotban is példásan merevnek bizonyult.A hátsó tengely előtt elhelyezett V12-es motor hengersorai 65 fokos szöget zártak be.A 85×69 mm-es furatlöket arány pontosan 4700 cm3-es méretű erőforrást eredményezett.A hajtókarokat titánövezetből,a dugattyúkat kovácsolt alumíniumból gyártották.Hengerenként öt szelepet,száraz olajteknőt és 11,3:1-es sűrítési arányt alkalmaztak.A végeredmény:520 lóerő 8500-as fordulatszámon.

Kép

A hátsó tengely előtt elhelyezett V12-es motor hengersorai 65 fokos szöget zártak be.A 85×69 mm-es furatlöket arány pontosan 4700 cm3-es méretű erőforrást eredményezett.A hajtókarokat titánötvözetből,a dugattyúkat kovácsolt alumíniumból gyártották.Hengerenként öt szelepet,száraz olajteknőt és 11,3:1-es sűrítési arányt alkalmaztak.A végeredmény:520 lóerő 8500-as fordulatszámon.A belsőtérben is érződött a Forma1-es kapcsolat.A szénszál-erősítésű műanyagból készült üléseket alig kárpitozták,a kormányműhöz nem kináltak szervórásegítést,elmaradt a hi-fi rendszer,de az amerikai vásárlók igényeire felkészülve azért légkondicionáló belefért az alapszerelésbe.A Pininfarina csapat több ezer órát töltött szélcsatorna-kísérletekkel,mire elkészültek a karosszériával.A hatalmas hátsó szárny,a nagy első túlnyúlás,az átlátszó motorfedél mind-mind egyedi jellemzők.Mivel a motort szinte teljesen befedték,így az autó oldalán kialakított légbeömlő nyílásoknak fontos szerep jutott.Érdekes módon a hatfokozatú kézi váltóval szerelt F50 325km/h végsebessége elmaradt a korszak sztárjától,a McLaren F1-től.Luca di Montezemolónak,a Ferrari elnőkének akkori nyilatkozata szerint nem az volt a cél,hogy elkészítsék a Föld leggyorsabb autóját.Az F50 még éppen megfelelt az Amerikai Egyesült Államok környezetvédelmi és biztonsági előírásainak,amelyeket csak 1996-tól terveztek szigorítani.Éppen ezért az első 50 darab F50-es az Újvilágban landolt.1995 és 1997 között 349 darab F50 készült.

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.