Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ferrari F40

2008.08.10

Ferreri F40

Enzo Ferrari
(1898-1988)

A Commendatore,azaz a parancsnok,maga is autóversenyzőként kezdte.Enzot édesapja vitte először autóversenyre 1908-ban.Életre szóló lett ez az élmény számára.

A Ferrari,amely története során számtalan nagyszerű sport-és versenyautót készített a nyolcvanas években nem a Forma 1-ben,hanem inkább egy másik szakágban,a FIA által B-csoportba sorolt nagy teljesítményű pályaversenyautók terén jeleskedett.Főleg a 288 GTO típus bizonyult sikeresnek.S amikor a Porsche a 288 GTO egyik legfőbb vetélytársából,a 959-ből kifejezetten dúsgazdag gyűjtők számára piacra dobott egy közúti közlekedésre alkalmas limitált darabszámú szériát megszületett a döntés:a 288 GTO alapjaira olyan sportkocsit kell készíteni,amely a fűtött garázsokban még előkelőbb helyet foglalhat el,mint a 959.A végeredmény:a Ferrari cég 40. születésnapja alkalmából 1987-ben bemutatott 288 LM,amelyet az esemény tiszteletére végül F40-nek kereszteltek.Az F40 egy teljes nemzedékre gyakorolt maradandó hatást.Egy generációval korábban a Lamborghini Countach számított az igazi sportkocsinak,a nyolcvanas évek végén felnövő ifjúság számára a 320 km/h feletti száguldásra képes F40 jelentette a vérbeli álomautót.Az F40 tökéletesen megtestesítette Enzo Ferrari jelmondatát:Mindig az a legjobb Ferrari,amelyet építeni fogok.Az F40 a 288 GTO Evoluzione prototípusok továbbfejlesztéséből született.A Pininfarina igazán összeszedte magát,s részben az általuk megrajzolt,letisztult vonalvezetésű formának köszönhető az F40 legendája.

478 lóerő

A versenyautókra emlékeztető kocsitest alatt egy csőváz rejtőzött,amelyet a modern idők biztonsági követelményeinek megfelelően nagy szilárdságú szénszál-erősítésű műanyagból készült teherviselő elemekkel megerősítettek.Az F120 kódjelzésű motor eredete is a 288 GTO-ig vezethető vissza.A furat növelésével a lökettérfogat 2936 cm3-ra növekedett.A sűrítési arányt a turbófeltöltés miatt 7,7:1-re állították be.A 288-ból átemelték a motor vezérlő elektronikát,a töltőlevegő hűtőt és a két turbófeltöltőt.A végeredmény lélekzetelállító:478 lóerő 7000-es percenkénti fordulatszámon.A váltómű is a GTO-ból származott,bár megszállottak szinkrongyűrűk nélküli sportváltóval is megrendelhették

Kép

A 288 GTO hatása

Az utastér egyértelműen a 288 GTO hatását tükrözte.Ugyanaz a műszerfal,ajtókárpit,vörösszínű textillel borított kevlárból készült sportülések,itt-ott előtűnő szénszál.Az F40,Momo sport kormánykerekével,lyuggatott alumínium pedáljaival sohasem tűnt nagy teljesítményű túrakocsinak,inkább szelídített versenyautónak hatott.Könnyen kitalálható,hogy csomagtérről álmodni sem volt érdemes.Egyedül a pótkerék helyére lehetett kisebb táskát elhelyezni,a Ferrarinál ugyanis azt gondolták,hogy egyetlen tulajdonos sem lesz olyan könnyelmű,hogy maga próbálkozon meg kerékcserével.

300 fölött

Az F40 volt az első közúti sportkocsi,amely átlépte a mágikus 200 mérföld/óra (322 km/h) sebességhatárt,ráadásul 100 km/h-ra 4,4 másodperc alatt gyorsult fel.Az 1202 kilogrammos F40 tömeg teljesítményaránya is hozzájárult a legendához.Már a 288 GTO karosszériája is ultramodern anyagokból készült,mégis,az F40 volt az első Ferrari amelynek burkolatát teljes egészében szénszál erősítésű műanyag elemek alkották,míg a hátsó szélvédő átlátszó műanyagból készült.A kizárólag Rosso Corsa színárnyalatban kapható F40 első ötven darabját oldalsó tolóablakokkal látták el,ezek helyére később hagyományos ablakemelő szerkezettel mozgatható ablakok kerültek.

Enzo még látta

Az idős Enzo Ferrari az 1987. júniusi premieren büszkén állt legújabb alkotása mellett.Ez volt az utolsó Ferrari típus,amelyet az öreg jelenlétében mutattak be.Az F40 öt évig maradt gyártásban,s ezen időszak alatt 1311 darab készült.Az F40-t kizárólag balkormányos kivitelben szállították,de Brunei szultánja részére a Pininfarina műhely néhány darabot átalakított jobbkormányossá.

Kép


 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.