Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Dauer 962 LeMans

2008.10.05

Dauer 962 LeMans

Egy ideig a versenyautók és a közúti sportkocsik között nem húzódott éles határvonal.Egy idő után azonban a versenyautók jóval kihegyezettebbek,célszerűbbek lettek,s ezzel egyidőben a fokozódó biztonsági előírások magas falat emeltek a sport- és a versenyautók közé.Mégis akadtak olyan bátor vállalkozók,akik rést ütöttek e falon.Közülök is kiemelkedik Jochen Dauer,aki 1988-ban európai bajnoki címet szerzett minden idők egyik legsikeresebb versenyautójával,a Porsche 962-vel.

Porsche alapokra

A nyolcvanas évek végén,kilencvenes évek elején több olyan cég is akadt,amelyik a Porsche 962 alapjaira megpróbált olyan sportkocsit készíteni,amellyel nem csupán tükörsima beton-csíkon,hanem hepehupásabb vidéki utakon is i lehet közlekedni.Ezek közül az ausztrál Vern Schuppan járműve egy ideig a világ legdrágább autója címet birtokolta:másfél millió dolláros árát 2005-ben szárnyalta túl a Ferrari az 1,8 millió dolláros FXX-szel.

Kerül,amibe kerül

A Dauer-féle 962 LeMans azonban más szempontból nevezhető a legsikeresebbnek:a Volkswagen egyik tesztpályán 405 km/h sebességet értek el a járművel.Bár ez nem hivatalos világrekord,de nem lehet véletlen,hogy híresztelések szerint Brunei szultánja 5000 darabos gyűjteményében 6 darab is található az 1,2 millió dollárba kerülő csodajárgányból.A Dauer 962 LeMans 1993-ban a Frankfurti Autó-kiállításon mutatkozott be,s a gazdasági válság dacára a dúsgazdag autórajongók gyorsan sorba álltak,hogy szerezhessenek maguknak egy kis darabka versenytörténelmet.A Porche segítségével a Dauer Sportwagen GmbH 1994-ben megkezdte az igények kielégítését,s nem mellékesen ugyanebben az évben egy 962 LeMans a névadó versenyen is rajthoz állt,majd fölényes győzelemmel távozott.A Porche 962 karosszériáját átszabták,de az alvázat lényegében érintetlenül hagyták.A német közlekedési előírásoknak megfelelően speciális hidraulika segítségével emelhető az autó hasmagassága,a donorjármű ugyanis szinte súrolja a betont.A három literes,vízhűtéses boxermotor két töltőlevegőhűtős KKK turbófeltöltő segítségével 730 lóerő teljesítményre képes.A 0,31 légellenállású kocsiszekrény,s a felszereltségtől függően 1030-1180 kg tömeg segítenek a megdöbbentő menettulajdonságok,pl. 0-100 km/h 2,5 másodperces gyorsulás elérésében.A bal ajtó küszöbbe vágott nyílás szolgál csomagtartóként,s a kényelemre vágyók légkondicionálót s akár DVD lejátszót is rendelhettek maguknak.Az utolsó Dauer 962-es 2004. táján készült el.

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.