Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Bugatti Veyron 16/4

2008.08.09

Bugatti Veyron 16/4

A kilencvenes évek végén a Volkswagen főnöke,Ferdinand Piech a nyilvánosság elé tárta álmát:szeretne egy olyan autót létrehozni,amelynek teljesítménye eléri az 1000 lóerőt,képes 400 km/h sebességgel haladni és ára nem haladja meg az egymillió eurót.Első pillantásra a vállalás teljesítése lehetetlennek tűnt,ez a szó azonban nem szerepelt Piech szótárában.1999-re készen állt az első stílustanulmány és egy 18-hengeres motor is.Egy évvel később az autó formája már letisztult,s a motor hengereinek száma 16-ra csökkent lényegében két négyliteres V8-as motorról volt szó.Végül 2001-ben a Volkswagen bejelentette,hogy döntés született a Veyron sorozatgyártásáról.Az 1001 lóerő és 400km/h-t meghaladó végsebesség megmaradt.Ekkor kezdődtek a gondok.

Kép

Bscher mindent átszab

A fejlesztőmérnökök tökéletesen tisztában voltak azzal,hogy ilyen elképesztő adatokat bejelenteni könnyű,megvalósítani viszont rettenetesen nehéz.Másfél éven keresztül próbálkoztak,s a kudarc sorozat végül a Bugatti főnökének leváltásához vezetett.2003.végén Dr.Wolfgang Schreiber lett a projekt új főmérnőke,aki korábban a DSG váltó kifejlesztésében jeleskedett.Néhány hónappal később Bernd Pischetsrieder személyes felkérésére egy befektetési bankár,Thomas Bscher állt a Bugatti élére.Bscher a kilencvenes években McLaren F1 versenyzésével is foglalkozott,és remek érzékkel bír zűrös pénzügyi helyzetek kezelésére.Bscher volt az,aki az alkatrészek közel 95 százalékának átalakításával illetve lecserélésével lehetővé tette,hogy a Veyron végre sorozatgyártású valóság lehessen,és Piech összes célkitűzését megvalósította.Eközben az autó körülvevő filozófia is átalakult.Az autó képes 400 km/h sebességre és az 1001 lóerős teljesítménnyel sincs gond (a valóságban ideális körülmények között a négy turbófeltöltős V16-os akár 1100 lóerőt is le tud adni).A tekintélyt parancsoló motor és a hétfokozatú váltó dacára a hangsúly egy kihegyezett sportkocsiról inkább egy,a mindennapok során is használható járműre tolódott át.Bscher szerint a Veyron-t majdnem annyira könnyű vezetni,mint egy Bentley Continental GT-t,és így egy minden szempontból különleges autó született.

Kép

A Veyron hatás

A Veyron külsőleg furcsa hatást kelt négy órási kerékkel,túl sok légbeömlőnyílással és apró szárnyacskákkal.Orrán piros alapon fehér betűkkel olvasható a jellegzetes Bugatti felirat.Az autó hátára egy E és egy B betűt véstek.A motor, amelyre hűtési okok miatt semmilyen fedelet sem szereltek,büszkén hirdet két számot: 16 és 4.Előbbi a hengerek száma,utóbbi a turbófeltöltőké.Még néhány számadat annak érzékeltetésére,mennyire egyedi a Bugatti Veyron: 0-100 km/h sebességre 2,5 másodperc alatt gyorsul,s bár 0-200 km/h-ra nem közöltek hivatalos gyorsulási értéket,de messze lepipálja a korábbi abszolút királyt,a McLaren F1-t.S bizony a Veyron láttán a világ leggazdagabb emberei sorban nyitják meg pénztárcájukat.A Bugatti már árat is emelt,de még az 1,2 milliós eurós (azaz közel 300 millió forintos) árcédula sem riasztja el a leendő tulajdonosokat,így a molsheimi gyár teljes kihasználtsággal operál.

Kép


 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Veyron

(lori87f, 2010.04.08 08:59)

Gyönyörü!!! lehet hogy beleszerettem!?:):)